artas

keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right

İbrahim Babacan: Gayrimenkul alan yabancıya vatandaşlık verelim

Babacan Yapı’nın patronu İbrahim Babacan, Türkiye ekonomisi ve inşaat sektöründe yeniden sıçrama yaşanması için ‘gayrimenkul alan yabancı yatırımcıya vatandaşlık verilmesi’ gerektiğini söyledi.

Babacan “Dünyada böyle, satışlar yüzde 200 artar, 2023 hedeflerine hızla ulaşılır” dedi.

Son dönemde inşaat sektöründe dillenen bir konu, yabancıya konut satışında vatandaşlık hakkı verilmesi… Birçok platformda sektörün önde gelen isimleri bu konuyu gündeme taşıyor. Hükümet tarafından henüz net bir cevap gelmese de Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörlerinden inşaatta beklenti büyük. Uzun yıllardır satışların iyi gittiği, fakat son dönemde büyüme konusunda frene basan sektörün, sıçraması için yabancıya satılan konutta vatandaşlık verilmesinin şart olduğu söyleniyor. 2002 yılında GSM sektöründen keskin bir dönüş yaparak inşaat işine giren Babacan Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Babacan ile de bu konuyu konuştuk. Patron Katı’nın bu haftaki konuğu olan Babacan ile hem sektörü hem işlerini konuştuk. Bugün Avrupa2nın bir çok ülkesinde yabancı yatırımcının konut aldığında aynı zamanda o ülkeden vatandaşlık da alabildiğine vurgu yapan Babacan şunları söylüyor: “Mütekabiliyet gayrimenkul alımının önünü açtı ancak vatandaşlık konusunda da imkan tanınmalı. Bugün Avrupa’nın bir çok ülkesinde, Amerika’da yaptığınız gayrimenkul yatırımına vatandaşlık veriliyor. En az 100 bin dolar ile 200 bin dolar arasında satın alma limiti olmalı… Belli standartlar getirilmeli. İnşaat sektörüne verilecek en büyük enerji vatandaşlık hakkı ile olacaktır. Satışlarımız en az yüzde 200 artacak. 2023 hedeflerine ulaşmamız için, ekonomimizin sıçrama yapması için bu şart.”

– İnşaat işine nasıl ve ne zaman girdiniz?

2002 yılında bu sektöre giriş yaptık, baba mesleği aslında… Biz daha önceden GSM sektöründeydik. Yurtdışından cep telefonu ithal edip dağıtımını yapıyorduk. İnşaat sektörünün büyüme potansiyelini görerek yatırımlarımızı bu alana kaydırmaya karar verdik. 2003 yılının sonuna doğru Avcılar’da bir projeye başladık. 50 ve 25 dairelik 2 site projemizi hayata geçirdik. Devamında bir projeye daha başladık ve büyümemiz hızlandı. 2010 yılına geldiğimizde 420 daireli bir kule projesine başladık, Crown Tower isimli… Bununla birlikte 100 dairelik Crown Residence ve 54 dairelik Crown Park projelerimize başladık. 2010 yılında tamamını teslim ettik. Bahçeşehir’de Crown Deluxe ve Güneşli’de Güneşli Express projelerimiz başladı. 2003 yılında başladığımız basamaktan 2016’ya geldiğimizde yaptığımız projeler büyüdü hem de şirketimiz büyüdü.

– Projelerinizden bahseder misiniz?

Bugüne kadar 40’ın üzerinde proje hayata geçirdik. Geçen yıl Esenyurt’ta bir yap fabrikası vardı. Onu aldık ve bir projeye başladık. 1.216 konut, bir AVM ve ticari işyerlerinden oluşan Babacan Premium projemiz var. Bu bugüne kadar yaptığımız en büyük projemiz. Bu projemiz su an satışta. 24 katlı 4 blok var. 1 kule var. Bu karma bir proje, belli katı ofis, belli katı otel, diğer tarafı ofis… Beylikdüzü’ne giderken, Haramidere kavşağının orada yer alıyor. Satış mart ayında başladı. 2 ayda yüzde 25’inden fazlasını sattık. KDV yüzde 1, lokasyonu çok değerli. Metrobüs hemen yanı başımızda, şimdi metro geliyor. E-5, E-6 arasındayız. İki yola da çok yakın konumdayız. AVM merkezleri, okullar, sosyal bölgeler içindeyiz. Prime Palace projemiz var yine Esenyurt’ta onun da satışı devam ediyor. Güneşli’de Prime Suite isimli projemiz satışta. Esenyurt’taki Metrekare fiyatları 5 bin ve 6 bin liradan başlıyor. KDV’leri yüzde 18. Mayıs ayı sonuna kadar 3 bin 800 liradan satıyoruz. Lansman fiyatımız bu…

ANADOLU’YA İLK ANTEP’TEN AÇILDI

Biz Gaziantepliyiz. Özelleştirmeden bir yer aldık orada. Değerli bir araziydi… Dediler ki ‘Sen Anteplisin, bu arzsanın bütün geliri eğitime harcanacak’ Biz de bir heyecanla girdik bu işe. Bizim de şehrimize ve eğitime katkımız olsun istedik. 1 sene oldu araziyi alalı. Projeleri geliştirdik. Antep’in beklentilerine yönelik, biraz daha modern, yapılmamış bir proje yapacağız. Eylül ayı gibi başlayacağız. Toplam 35 bin metrekare, 200 konutluk bir iş. Anadolu’ya ilk kez girmiş olacağız.

GÜNDE 99 LİRAYA DAİRE SATIYORUZ

– Satışların durgun gittiği dönemde tüketicilere kampanyalarınız oluyor mu ?

Yeni bir kampanyamız var. Bizden ev alacak insanlar genelde ilk evini alan kitle. O insanların hem kira ödeyip hem de ev taksiti zor olduğu için, düşük bir peşinatla ev sahibi yapıyoruz. Günlük 99 lira taksitle ödeme yapabiliyorlar. Projenin yüzde 10’luk kısmını peşin alıyoruz. Kalanı aylık 3 bin lira karşılığında ev sahibi olabiliyor insanlar, faiz koymuyoruz. Sadece yılda 1 kez ara ödemeleri var. Kayıt olduktan sonra ödemelere başlanıyor, 12 ay sonra ara ödemenin ardından 24 ay sonra evi teslim edebiliyoruz. Ay sonuna kadar bu kampanya devam edecek.

BASIN EKSPRESS’E YENİ PROJE

-Yeni yatırım planları var mı ?

Atatürk Havalimanı kavşağında bir tarafı Basın Ekspress’e bakıyor bir tarafı E-5’e bakan bir arazimiz var. 2.5 yıl önce özelleştirmeden satın aldık. Projeyi hazırladık, bu yılın son çeyreğinde lansmanını yapacağız, Babacan Port Royal adında… 16 bin 500 metrekare alan üzerinde inşa edeceğiz, ancak 15 bin metrekare de yeşil alana terk vermiş. Oraya da park yapılıyor, bunun düzenlemesini de biz yapıyoruz. Projemizde hedeflenen hasılat beklentimiz 600 milyon lira. Yatırım değeri ise toplamda 450 milyon lira kadar. Aynı anda 950 konut yapıyoruz. Aynı zamanda otel de olacak. Projeye eylül ayında ilk kazmayı vuracağız ve satışlarına başlayacağız. Çevrede metrekare fiyatları 7 bin lira civarında bizde ilk etapta 5 bin 500 liradan başlayacak.

OTELCİLİKTE ‘CONDO’ SİSTEMİ’Nİ TÜRKİYE’YE GETİRDİ

Yeni bir otelcilik sistemi getirdik Türkiye’ye. İsmi ‘Condo.’ Dubai’de yapılan bir iş. Bir otel işletmesi var. Ancak orada bağımsız bölümler var ve bunların münferit sahipleri var. Otel dairesi satıyoruz aslında. Siz ev satın alıyorsunuz, otel işletmesi ile kira kontratı yapıyorsunuz. 2+1, 1+1 gibi daireler mevcut. Yaptığınız yatırımın yüzde 8’ini yıllık kira garantisi veriyoruz. 100 bin dolarlık bir yatırıma 8 bin dolar kira garantisi var. 2 yıl için… Sonra sistem oturuyor zaten. Yaptığımız projelerde Ortadoğu’dan büyük ilgi görüyor. Yılda 3 hafta kalma durumunuz da var ayrıca. Bu ev otel gibi kısa veya uzun dönem kiralanıyor. İçinde tüm otel hizmetlerinden faydalanabiliyorsunuz. Şu an mevcut bir projemizde bu hizmeti veriyoruz. Hedefimiz 4 tesis daha açmak.