Sosyal paylaşım sitesi Twitter’da açılan #EmlakçıParasıHaramdır etiketi bir anda TT (Trend Topic) oldu. Twitter’da Emlakçı Parası Haramdır diyenlerin yorumlarını, bu etiketin kendisinde yarattığı tepkiyi sorduğumuz İstanbul Umum Emlak Komisyoncuları Esnaf Odası Başkanı Nizameddin Aşa, imarpanosu.com’a çok tartışılacak açıklamalar yaptı.
Türkiye’nin imar ve kentsel dönüşüm platformu imarpanosu.com’a özel açıklamada bulunan İstanbul Umum Emlak Komisyoncuları Esnaf Odası Başkanı Nizameddin Aşa, “Emlakçıya ödenen para, ‘haram mıdır helal midir’ diye konu yapılması bile saçmalık. Neticede herkes kendi işini yapıyor. Esas emlakçıya gidip de hizmet talep edip, parasını ödememek haramdır. Hırsızlıktır” dedi.
Twitter’da ‘Emlakçı Parasını’ tartışmak yerine asıl emlakçıdan hizmet alındığı halde hizmet bedelini ödemeyenlerin tartışılması gerektiğini vurgulayan Aşa, “Herhangi bir iş için gidip hizmet bekliyorsunuz. O hizmetin bedeli olduğunu biliyorsunuz. Bu hizmeti aldıktan sonra bedelini ödememek hırsızlık, emlakçının emeğini çalmak değil midir? Emlakçıya hizmet bedeli ödemek istemeyen emlakçıya gitmez. Avukata danışacaksınız, muhasebeciden hizmet alacaksınız, fırından ekmek alıp bunun parası haramdır diyeceksiniz?!.. Böyle bir saçmalık olur mu ya?!.. Kimse emlakçıdan hizmet almak zorunda değil alan da bedelini ödeyecek. Ödemek istemeyen gitsin kendi bulsun emlakını!” diye konuştu.
Türkiye’de emlakçılık dışı alım satım oranının yüzde 65 oranına ulaştığına dikkat çeken Nizameddin Aşa, şunları söyledi:
“Türkiyede hala yüzde 65 oranında emlakçılık dışı alım satım yapılıyor. Bu nasıl bir mantıksızlık. Ne haramdır biliyor musunuz? ‘Emlakçı’ olmadan emlak komisyonu almak haramdır. Emlakçı, işletme hesabına tabi olarak gelir vergisi, şirket kurumlar vergisi ödüyor. Herhangi bir ticaret erbabı neyse biz de oyuz”.
İstanbul Umum Emlak Komisyoncuları Esnaf Odası Başkanı Nizameddin Aşa, Emlakçı Parası Haramdır diyenlere cevap olarak, fetvakurulu.com’da yayımlanan şu bilgiyi de açıklamasına ekledi:
“Ahmed, Kays b. Ebi Garzat ül-Kenanî’den şunu rivayet etti: Biz Medine’de yükleri satın alıyorduk. Bize “simsarlar” diyorlardı. Rasulullah (aleyhissalatu vesselam) bize geldiğinde bizi, kendimizi isimlendirdiğimizden daha güzel olan bir isim ile isimlendirdi. Zira şöyle dedi:
Resul (aleyhisselatu vesselam)’ın simsarların yaptıkları işi onaylamasından ve onlara “Ey tüccarlar topluluğu”demesinden simsarlığın caiz oluşu ve ticaretten olduğu anlaşılmış olur. Bu, simsarlığın şeriata göre helal olduğuna dair delildir. Dolayısıyla simsarlık şeriatta caiz muamelattandır.
Ancak, alım-satım için kiralanan işin, ister mal ile ister süre ile belirli olması, kârın veya komisyonun veya ücretin belirli olması mutlaka gereklidir. Dolayısıyla bir tüccar bir kişiyi, kendisine filanca ev veya malı alıp satması için kiralarsa, alış-veriş sahih olur. Aynı şekilde onu kendisi için alım-satım yapması maksadı ile gündelik ücret ya da aylık ücretle kiralarsa da sahih olur. Yine o kişiyi, kendisi için alım-satım yapması maksadı ile gündelikçi ya da aylıkçı olarak belirli bir ücretle kiralaması aynı zamanda kendisi için bir malı alması ya da satması maksadı ile her alış-veriş sözleşmesi için belirli bir komisyon karşılığı kiralaması da sahih olur. Çünkü alım-satım için kiralanan iş bellidir ve ücret bellidir.”
Nizameddin Aşa 1958 Gaziantep doğumlu, İlkokul-Ortaokul ve Liseyi Beşiktaş’ta bitirdikten sonra, 1983 Yılında Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinden mezun olmuştur. 1980 Yılından itibaren Mali Müşavirlik, Matbaa ve Reklam Ajansı işletmeciliği, 1987 yılından bu yana da Beşiktaş İlçesinde Emlak Danışmanlığı yapmaktadır. Evli ve 2 çocuk babasıdır.
imarpanosu.com
#LuxeraBahçePort #LuxeraGYO #İstanbulHavalimanı
#ZiraatKuleleleri #Kalyonİnşaat #AutodeskDesignMakeAwards2024
#BabacanMeridian #BabacanYapı #Beşiktaş
#ÇEDBİK #YeşilBinalarZirvesi